
- Газова турбина HARRIET
Harriet е най-голямата газова турбина на света. Тежи колкото напълно зареден Боинг 707 и в комбинация с въздушна турбина може да произведе електричество за 600 000 къщи във Франция.
Турбината е изминала дългите около 330 км път от фабриката в Белфорт до новия си дом. Транспортирането е осъществено на различни етапи и е минала по улиците на Франция, където хората се събрали за да видят огромната 800 тонна турбина със размерите на футболно игрище.
Целият конвой бил 110 м дълъг и 6 метра широк. Главния камион, който дърпал огромната турбина бил с две отделни платформи на колела зад себе си, върху които лежала турбината. Екипът проверил всяка извивка по трасето и направили дигитални модели на всички мостове и пътища. С нужните данни осъществили виртуално операцията, за да е сигурно, че преминаването ще бъде успешно.
- Ядрен реактор
Саудитска компания трябвало да транспортира 1048 тонен реактор на 1100 км през пустинята и тесни и извити пътища. Носен е от 2 хидравлични ремаркета и 10 основни камиона.
Всеки хълм бил мисия за десетте камиона – 6 опред и 4 зад реактора, като се сменяли на 6 отзад и 4 отпред преди всеки баир. Ремаркетата били свързани механично едно с друго, което покачило издръжливостта против счупване, но намалило възможността за лесно маневриране. Инженери споделят, че в бъдеще дългите транспортирания на товари над 200 тона ще бъде възможно само с един камион пред товара и един отзад.
Компанията MAMMOET е създала нов транспорт за свръх тежки товари, който се нарича TRAILER HELPER. С хидравлично задвижвани колела машината намалява броят на камионите нужни за теглене и насочване на товара. Благодарение на нея скоростта на транспортиране се увеличила 5 пъти и освен това е нужен само един шофьор, който да управлява цялата система, което практически изключва възможност за грешки при координиране с други водачи.
- BAGGER 288
Bagger 208 е гигантски копач, създадена да работи в отворените надземни мини за въглища. Най-голямата машина в света! Висок 100 м и дълъг почти колкото 2 футболни игрища.
Толкова е огромен, че има нужда от 5 шофьора да се справят с управлението му. През 2001 година багерът завършил копаенето на една мина и трябвало да се придвижи до друга на 22 км разстояние от предишната. Оказало се, че било по-евтино да се транспортира цял отколкото да се разглоби, да се пренесе на части и да се сглоби отново. Имало няколко неприятности защото пътуването отнело 32 седмици. Машината трябвало да премине река, магистрала, жп прелез и няколко пътища със скоростта от 10 км за минута.
Транспортирането струвало около 50 млн германски марки, като имало нужда от 70 души екип. Транспортирането било осъществено благодарение на 12 системи с електронно задвижвани вериги. 2 133 600 куб.м чакъл трябвало да бъдат изравнени за да бъде по-лесно пътуването. На някои места от трасето трябвало да се засее трева за да премине по-плавно машината.
- Водна платформа TROLL A
Платформата TROLL A е най-високата подвижна конструкция построявана някога. Почти 90 м висока, но повечето е под водата. Платформата държи рекорда за най-тежкия обект транспортиран някога по вода от мястото на проектиране до инсталирането и на работното и място. 15 млн тонната конструкция пътувала от брега до нужната дестинация на 25 км от гр. Берген в Норвегия.
За да може да се изпълни операцията водата трябвало да бъде изравнена с центъра на гравитация с помощта въздушни резервоари единия от които бил наполовина под водата а другата на повърхността. 10 мощни пети преместили структурата до дестинацията 2.5 км/ч и отнело 5 дни.
Когато пристигнала платформата била заровена 35 м дълбоко в дъното на морето. Откакто започнала работа TROLL A добива 10 % от газта, която се добива в цяла Европа.
Представихме ви 7 от най-големите товари транспортирани някога от човек. Още изключително интересни и поучителни истории за най-различни успешно завършили, невъзможни на пръв поглед, операции ще прочетете ако следите нашия блог #smartblog в нашия сайт или нашата фейсбук страница, където също ще публикуваме също нашите статии. До скоро!